۱۳۸۷ فروردین ۱۷, شنبه

Keane: Somewhere Only We Know

Artist: Keane
Song: Somewhere Only We Know
Release Date: February 16, 2004
Genre: Piano Rock
Writer: Tim Rice-Oxley, Tom Chaplin, Richard Hughes
در مورد این آهنگ نمی‌دونم چی بگم جز این‌که یکی از بهترین آهنگ‌هایی که شنیدم همین آهنگه. انگار مثل یه آیینه می‌مونه که می‌تونم خودم رو توش ببینم.

Richard Hughes درامر گروه Keane در مورد این آهنگ گفته:
ما از Tim [خواننده گروه] پرسیدیم که آیا "Somewhere Only We Know" در مورد یک جای به خصوصی هست یا خیر. Tim گفت: این آهنگ یک آهنگ شخصی برای من، و برای ماست، ممکنه در مورد یک ناحیه جغرافیایی باشه، یا در مورد یک احساس. این آهنگ می‌تونه برای هرکسی شخصی و مربوط به خودش به نظر بیاد. مردم می‌تونن این آهنگ رو به یکی از خاطراتشون مربوط بدونن. این آهنگ یک احساس جهانیه بدون اینکه لزوما به ما، یا به یک جای خاص و یا یک زمان خاص مربوط باشه.
سرزمینی خالی از سکنه را پیاده گشتم
مسیر را عین کف دستم می‌شناختم
زمین را زیر پاهایم حس کردم
کنار دریا نشستم، من را کامل کرد
آه چیزهای ساده و بی‌تکلف، شما کجا رفته‌اید؟
دارم پیر می‌شم و به چیزی احتیاج دارم که بهش تکیه کنم
پس بهم بگویید کی اجازه می‌دهید وارد بشم
دارم خسته می‌شم و به جایی برای شروع‌ احتیاج دارم

به درخت افتاده‌ای برخوردم
حس کردم شاخه‌هایش به من نگاه می‌کنند
این همون جایی هست که عاشقش بودیم؟
این همون جایی هست که خوابش رو می‌دیدم؟

پس اگه یه دقیقه وقت داری
چرا نریم جایی که فقط ما می‌شناسیمش در موردش صحبت کنیم؟
این می‌تونه پایان هر چیزی باشه
پس چرا نمی‌ریم
جایی که فقط ما می‌شناسیمش؟